Pencapaian Piagam Ogos 2014

Piagam Pelanggan

Pencapaian

Menepati tempoh masa/standard piagam pelanggan

Melebihi tempoh masa/standard piagam pelanggan

Jumlah menepati standard

%

menepati

standard

Jumlah melebihi standard

%

melebihi

standard

  1. Menyediakan laporan dan bahan fatwa dalam tempoh 2 bulan.

2

100%

   
  1. Memproses pewartaan fatwa dalam tempoh tidak lebih 3 bulan.

-

   
  1. Berusaha untuk mengendalikan sepenuhnya isu-isu yang akan dibawa ke mesyuarat Jawatankuasa Fatwa dalam tempoh (7) hari.

7

100%

   
  1. Menjawab pertanyaan kemusykilan secara online dan spontan atau aduan bertulis mengenai isu-isu semasa yang berkaitan dengan hukum syarak dalam tempoh (7) hari.

23

30%

16

70%

  1. Mengendalikan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa sekurang-kurangnya (6) kali setahun.

-

     

Kekerapan mesyuarat JK Fatwa 2 bulan 1 kali

      6. Mengendalikan mesyuarat Jawatankuasa                   Falak Syarie (2) kali setahun.

-

     

      7. Mengemaskini dan mengeluarkan takwim solat           bagi negeri Pulau Pinang (2) minggu sebelum             awal hijrah.

Proses Percetakan

   

      8. Melaksanakan cerapan hilal bagi menentukan            awal bulan hijrah pada setiap 29 haribulan                  hijrah

1

100%

   

     9. Mengurus urusan pertukaran nama dalam                  tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan                  lengkap.

3

100%

   

   10. Mengemaskini dan mengeluarkan jadual waktu         solat atas permohonan dalam tempoh                       (3)hari dari tarikh permohonan.

2

100%

   
  1. Mengurus urusan pembayaran dalam tempoh (3) hari.

60

100%