Februari Tahun 2018
Piagam Pelanggan |
Pencapaian |
|||
Menepati tempoh masa/standard piagam pelanggan |
Melebihi tempoh masa/standard piagam pelanggan |
|||
Jumlah menepati standard |
% menepati standard |
Jumlah melebihi standard |
% melebihi standard |
|
1. Menguruskan pelaksanaan Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa setiap (2) bulan. |
1 | 100% | ||
2. Menyampaikan keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa yang telah disahkan kepada pihak-pihak berkaitan dalam tempoh (7) hari bekerja. |
12 | 100% | ||
3. Menguruskan proses pewartaan dalam tempoh (6) bulan. |
5 | 100% | ||
4. Menyiarkan pandangan hukum atau fatwa yang telah disahkan dalam Sistem e-Fatwa dalam tempoh (3) hari bekerja. |
12 | 100% | ||
5. Menjawab kemusykilan agama yang dikemukakan melalui e-Kemusykilan dalam tempoh (7) hari bekerja. |
||||
6. Responsif kepada pertanyaan pelanggan dalam tempoh (3) hari bekerja. |
10 |
7. Menguruskan pengesahan nasab dalam tempoh (2) minggu. |
||||
8. Melaksanakan cerapan hilal pada setiap bulan/ setiap (29) haribulan Hijrah. |
2 | 100% | ||
9. Menerbitkan takwim tahun baru hijri (2) minggu sebelum awal tahun baru Hijrah. |
- | - | ||
10. Menguruskan permohonan lengkap menentukan arah kiblat premis awam dalam tempoh (2) minggu. |
12 | 100% | ||
11. Memproses permohonan lengkap surat sokongan pertukaran nama orang Islam dalam tempoh (7) hari bekerja. |
- | - | ||
12. Mengemaskini maklumat Laman Web dan media sosial Jabatan setiap (2) hari sekali. |
11 | 100% | ||
13. Menguruskan pembayaran tuntutan yang lengkap dalam tempoh (3) hari bekerja. |
77 | 100% |