Piagam Pelanggan |
Pencapaian |
||||
Menepati tempoh masa/standard piagam pelanggan |
Melebihi tempoh masa/standard piagam pelanggan |
||||
Jumlah menepati standard |
% menepati standard |
Jumlah melebihi standard |
% melebihi standard |
||
1. |
Menyediakan laporan dan bahan fatwa dalam tempoh 2 bulan. |
1 | 100% | ||
2. |
Memproses pewartaan fatwa dalam tempoh tidak lebih 3 bulan. |
2 | 100% | ||
3. |
Berusaha untuk mengendalikan sepenuhnya isu-isu yang akan dibawa ke mesyuarat Jawatankuasa Fatwa dalam tempoh (7) hari. |
4 | 100% | ||
4. |
Menjawab pertanyaan kemusykilan secara online dan spontan atau aduan bertulis mengenai isu-isu semasa yang berkaitan dengan hukum syarak dalam tempoh (7) hari. |
35 | 100% | ||
5. |
Mengendalikan mesyuarat Jawatankuasa Fatwa sekurang-kurangnya (6) kali setahun. |
6 | 100% | ||
Telah diadakan pada:10-11 Feb; 29-30 Apr; 1-2 Jul; 23-24 Ogs; 28-29 Okt; 02-03 Dis | |||||
6. |
Mengendalikan mesyuarat Jawatan kuasa Falak Syarie (2) kali setahun. |
1 | 100% | ||
7. |
Mengemaskini dan mengeluarkantakwim solat bagi negeri PulauPinang (2) minggu sebelum awalhijrah. |
- | |||
8. |
Melaksanakan cerapan hilal bagimenentukanawal bulan hijrah pada setiap 29 haribulanhijrah |
1 | 100% | ||
9. |
Mengurus urusan pertukaran nama dalam tempoh (2) minggu dari tarikh permohonan lengkap. |
3 | 100% | ||
10. |
Mengemaskini dan mengeluarkan jadual waktu solat atas permohonan dalam tempoh (3)haridari tarikh permohonan. |
- | - | ||
11. |
Mengurus urusan pembayaran dalam tempoh (3) hari. |
42 | 100% |