• Israk Mikraj 2024
  • TakwimHijri1444
  • Borang PFST
  • Borang Permohonan Kiblat
  • BorangAktivitiLuarFalak
  • tukarNama
  • emusykil bm
  • eFatwa 2017
  • Klik untuk muat turun Takwim 1445H & Jadual Waktu Solat Pulau Pinang
  • Sila klik untuk membuat permohonan
  • Sila klik untuk membuat permohonan
  • kiblat
  • doa
  • takwimsolat
  • kemusykilan
  • Dasar
  • kemusykilan
  • permohonan fatwa
  • 1484815
  • DATA TERBUKA
  • takwimsolat
  • kiblat
  • takwimsolat
  • kemusykilan
  • permohonan fatwa
  • tender
  • STEP
  • EAKHBAR
  • MYPUNCH
  • kemusykilan 
  • efatwa

Informasi

  • Cover Risalah Profil JMNPP
  • Buku Hukum Pakaian Bernajis Menggunakan Mesin Basuh
  • Buku Hukum Menyambut Perayaan Bukan Islam
  • Cover Buku Panduan Solat
  • youtube
  • facebook
  • twitter
  • pinboards

September Tahun 2020


Piagam Pelanggan

Pencapaian

Menepati tempoh masa/standard piagam pelanggan

Melebihi tempoh masa/standard piagam pelanggan

Jumlah menepati standard

% menepati standard

Jumlah melebihi standard

% melebihi standard

1.  Menguruskan pelaksanaan Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa setiap (2) bulan.

 1  100%    

2.  Menyampaikan keputusan Mesyuarat Jawatankuasa Fatwa yang telah disahkan kepada pihak-pihak berkaitan dalam tempoh (7) hari bekerja.

 9 100%    

3.  Menjawab kemusykilan agama yang dikemukakan melalui e-Kemusykilan dalam tempoh (7) hari bekerja.

       
4.  Responsif kepada pertanyaan pelanggan dalam tempoh (3) hari bekerja.        
5.  Melaksanakan cerapan hilal pada setiap bulan/ setiap (29) haribulan Hijrah.  1  100%    
6.  Memproses permohonan lengkap surat sokongan pertukaran nama orang Islam.        
7.  Mengemaskini maklumat Laman Web dan media sosial Jabatan setiap (2) hari sekali. 12   100%    
8.  Menguruskan pembayaran tuntutan yang lengkap dalam tempoh (3) hari bekerja. 48 100%